Minisymposium MOT: De complexiteit van sociale robotica
Op het minisymposium van de Master Onderwijs en Technologie deelde Rianne van den Berghe, Associate lector Onderwijs en (leer)technologie, haar onderzoeksbevindingen over de inzet en complexiteit van sociale robotica.
Belangrijk advies voor het publiek is om te denken vanuit de (onderwijs)behoefte en niet vanuit de technologie. "Je zou jezelf steeds weer de vraag moeten stellen: Wanneer is technologie van meerwaarde, wanneer voegt het echt iets toe?" De studenten van de master werden uitgedaagd om te denken vanuit de huidige mogelijkheden van de techniek en om goed aan te sluiten bij de onderwijspraktijk en hoe deze georganiseerd is. Rianne toonde mooie voorbeelden van geslaagde toepassingen zoals bijvoorbeeld de voorleesrobot, een robot die kinderen voorleest in hun moeder-/thuistaal.
Nieuwsgierig geworden naar de master en hoe deze van meerwaarde kan zijn voor jouw onderwijspraktijk? Op 13 maart is er een voorlichting over o.a. de Master Onderwijs en Technologie op het Newton House in Utrecht. Meld je aan en dan zien we je snel!